Jak weryfikowana jest tożsamość klienta w firmie pożyczkowej?

Bardzo dużą popularnością cieszą się obecnie pożyczki online, które skutecznie zajęły miejsce pożyczek pozabankowych, udzielanych w trybie stacjonarnym. Wygoda i szybkość pozyskiwania pieniędzy w firmach pożyczkowych online sprawiają, że wielu klientów może po nie sięgnąć. Pożyczkodawca musi jednak mieć przy tym pewność, że udziela pożyczki osobie, która jest wypłacalna i jest rzeczywiście tym, za kogo się podaje. Dlatego w każdej firmie pożyczkowej przeprowadzana jest weryfikacja tożsamości klienta. Na czym ona polega?

1 grosz tytułem weryfikacji

Zdecydowana większość firm pożyczkowych, do których można zaliczyć Vivus czy Moneyman, stosuje przy weryfikacji tożsamości potencjalnego pożyczkobiorcy przelew weryfikacyjny. Po złożeniu wypełnionego wniosku elektronicznego o pożyczkę, klient poproszony zostanie o dokonanie przelewu z zarejestrowanego na siebie konta bankowego na rachunek firmy pożyczkowej, na symboliczną kwotę w wysokości 1 zł lub 1 grosz. Jeśli dane z przelewu będą zgadzały się z tymi, które umieścił on we wniosku, weryfikacja przebiegnie poprawnie i wniosek będzie mógł być dalej rozpatrywany. 

Można przyspieszyć procedurę weryfikacji i wydania decyzji o udzieleniu pożyczki (chwilówki), jeśli klient przeleje pieniądze ze swojego konta w tym samym banku, w którym swój rachunek ma wybrana przez niego firma pożyczkowa.

Bez konieczności dokonywania przelewu weryfikacyjnego

Nie we wszystkich firmach pozabankowych wykonanie przelewu weryfikacyjnego jest obowiązkowe. Można też zweryfikować swoją tożsamość przy użyciu dedykowanych aplikacji, takich jak:
usługa Instantor (np. w Lendon.pl, MoneyMan, ExtraPortfel, Efino i Zaplo),
GroszConnect i KontoConnect (np. w MonedoNow, SuperGrosz),
usługa Kontomatik (np. w Halo Pożyczka, MiniPożyczka, Wonga.com). 

Weryfikacja w takich aplikacjach może jednak wymagać wpisania wrażliwych danych, których nie powinno się generalnie udostępniać podmiotom trzecim.

Komentarze